Movehome
Du använder en gammal webbläsare.
Vi rekommenderar att du byter till Google Chrome för att webbplatsen ska fungera bra.
logoBygg online

    Felanmälan

    Har du byggt hus eller bostad med Movehome? Om det uppstår fel tar vi vårt ansvar för att rätta till avvikelser, med mål att alla våra kunder ska vara nöjda.

    Läs detta innan du fyller i formuläret

    Många av de vanligaste problemen kan och ska du själv åtgärda med hjälp av informationen i appen MaintAid där du finner drift- och skötselinformation för material och utrustning i ditt nya hus. Att informationen följs är ett krav för att garantierna ska gälla.

    Är det en olyckshändelse som har orsakat skadan vänder du dig i stället till det försäkringsbolag där du har din villaförsäkring.

    Felanmälan

    Efter godkänd slutbesiktning har du 6 månader på dig att anmäla eventuella synpunkter och anmärkningar som inte uppdagats vid slutbesiktning.

    Mellan 6-24 månader åtgärdar vi större elfel, vattenskador och ”dörrar/fönster som griper”. Felanmälan görs på den här sidan. Övriga fel tas upp vid garantibesiktningen.

    Eftermarknadsavdelningen återkommer till dig på kontorstid inom 10 arbetsdagar med information om hur vi går vidare.

    För att vi ska kunna hantera ditt ärende på bästa sätt ber vi dig att du fyller i samtliga fält. Kontrollera att dina kontaktuppgifter är korrekta så att vi kan nå dig.

    Hanteringen av felanmälan sköts av vår koncerngemensamma eftermarknadsavdelning inom Svensk Husproduktion AB. När du fyllt i formuläret kommer du därför att bli kontaktad av en medarbetare som arbetar på Svensk Husproduktion.

    Länk till formulär Felanmälan